Vragen
Member Systeem
Member Systeem
Sudokus
Sudokus
Breinsommen
Breinsommen
Breintijd
Breintijd
Breinfrust
Breinfrust
Breinstampen
Breinstampen
Breinlezen
Breinlezen
Breinkijken
Breinkijken
Antwoorden
Member Systeem
Inloggegevens vergeten
Als je je wachtwoord vergeten bent, kunnen wij deze simpelweg niet terug halen. Dat komt doordat de wachtwoorden zijn beveiligd. Ook de webmasters kunnen ze niet lezen/terughalen. Wel kun je je wachtwoord veranderen. Dat kan simpelweg op de
inlog pagina. Rechts onderin deze pagina vind je een kader getiteld '
Inloggegevens vergeten?'. Vul hier je email adres in waarmee je bent geregistreerd op Breiner.nl. Breiner stuurt je dan een mailtje met je gebruikersnaam en een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Inloggegevens vergeten
Email bevestigen
Log in en check je email inbox voor het emailtje met het onderwerp 'Email adres bevestigen' en afzender 'noreply@breiner.nl' of 'Breiner.nl' en klik op de link in het emailtje om je email adres te bevestigen.
Email bevestigen
Email bericht om email te bevestigen
Het kan zijn dat het bericht in je ongewenste emailbox terecht is gekomen. Neem daar even een kijkje.
Hotmail gebruikers
Om te voorkomen dat dit weer gebeurt, ga je naar je 'Ongewenste email' box, selecteer je het mailtje
en druk je boven in het menu op 'Dit is geen ongewenste e-mail'
Alternatief
Ga naar de instellingen, ga dan naar het tabblad 'Post' en klik op 'Aangepaste filters'. Klik dan op 'Nieuw filter' en stel in:
[Stap1] selecteer en vul in: 'Die afkomstig zijn van het volgende e-mailadres:' noreply@breiner.nl
[Stap2] selecteer 'Postvak IN'
Klik op OK
Email bericht om email te bevestigen
Wachtwoord veranderen
Als je bent ingelogd kun je jouw wachtwoord veranderen door naar
je account pagina te gaan. Daar vind je een kopje genaamd '
Inloggegevens'. Klik erop zodat hij open word geklapt. Vul vervolgens je gewenste wachtwoord in de twee daarvoor bestemde velden. Daarna druk je onderaan de pagina op '
Profiel bijwerken'. Het enige wat je dan nog te doen staat is opnieuw inloggen.
Wachtwoord veranderen
Email adres veranderen
Als je bent ingelogd kun je jouw email adres veranderen door naar
je account pagina te gaan. Daar vind je een kopje genaamd '
Inloggegevens'. Klik erop zodat hij open word geklapt. Vul vervolgens je gewenste email adres in het daarvoor bestemde veld. Daarna druk je onderaan de pagina op '
Profiel bijwerken'. Door dit te doen moet je wel weer opnieuw je email adres bevestigen. Dat betekend dat je account tijdelijk gedeactiveerd wordt, totdat je jouw email adres succesvol hebt bevestigd.
Je email adres bevestig je door naar de Inbox te gaan van je email adres en het mailtje genaamd '
Email adres bevestigen' te openen. Daar vind je een link naar een Breiner.nl pagina. Klik op deze link om je email adres te bevestigen en je account te activeren.
Email adres veranderen
Antwoorden
Sudokus
Spelregels -
Sudokus
Uitleg - 9 bij 9 vakjes
Een sudoku bestaat uit een veld van 3x3 vakken welke weer bestaan uit 3x3 kleine vakjes. Eigenlijk bestaat een veld dus uit 9x9 vakjes.
Uitleg - Rijen, kolommen en vakken
Het veld kun je in principe opdelen in 9 rijen, in 9 kolommen of in 9 vakken
Uitleg - 9 getallen
In de kleine vakjes kunnen de getallen 1 tot en met 9 ingevuld worden. In elke rij, kolom of vak mag elk getal maar 1 keer voorkomen.
Uitleg - Voorbeeld
Als er een 4 is ingevuld in het eerste grote vak, eerste rij, tweede kolom. Dan mag er in dat vak geen 4 meer ingevuld worden. Ook niet in die rij of kolom!
Uitleg - Tip
Als je het nog niet goed snapt, kun je het beste een sudoku van niveau 1 maken. Niveau 1 is het makkelijkst, terwijl niveau 10 het moeilijkst is.
Spelregels -
Sudokus
Hoe werkt dit programma? -
Sudokus

Uitleg - Selecteren van vakjes
Een vakje selecteren is belangrijk om getallen in te voeren. Om een vakje te selecteren hoef je slechts op het gewenste vakje te klikken. Probeer ook eens de pijltjestoetsen uit.
Uitleg - Getal invoeren
Om een getal in te voeren, moet je het gewenste vakje selecteren. Druk op je toetsenbord op het getal dat je wilt invoeren en het verschijnt in het geselecteerde vakje.
Uitleg - Aantekening maken
Om een aantekening te maken moet je eerst de "aantekening modus" aanzetten. Druk op de spatiebalk om deze modus aan of uit te zetten.
Uitleg - Aantekening maken
Wanneer de aantekening modus aan staat, selecteer je het gewenste vakje. Druk op een getal op je toetsenbord en je aantekening is gemaakt! Probeer het eens.
Uitleg - Andere kleur
Het is wel eens handig een getal te markeren om aan te geven dat je echt zeker weet dat dit getal goed is. Selecteer het gewenste vakje en druk op Enter om hem groen te maken.
Uitleg - Getal wissen
Om verwarring te verkomen als je een fout hebt gemaakt, kun je een getal gemakkelijk wissen. Selecteer het gewenste vakje en druk op Delete of Backspace.
Uitleg - Getal wissen
Let er wel op dat als je met Backspace een getal wist, het 'flash filmpje' wel is geselecteerd. Anders ga je per ongeluk terug naar de vorige pagina en ben je alles kwijt.
Uitleg - De sudoku is af
Op het moment dat de sudoku af is, verschijnt er een rechthoek met de tekst "Done!". Zo niet, dan heb je iets fout gedaan!
Hoe werkt dit programma? -
Sudokus
Antwoorden
Breinsommen
Spelregels -
Breinsommen

Uitleg - Het doel
Bij dit spel gaat het erom zo snel mogelijk 25 of 100 simpele rekensommetjes te maken. Dus werk zo snel mogelijk en maak geen fouten!
Uitleg - Sommen maken
De som die je moet maken is omgeven door een rechthoek.
Uitleg - Volgende som
Om naar de volgende som te gaan, druk je simpelweg op de enter toets. Je krijgt gelijk te zien of je vorige opgave goed of fout was.
Uitleg - Corrigeren
Het corrigeren van een antwoord is relatief simpel. Met de backspace en delete knop haal je het hele antwoord weg.
Uitleg - Corrigeren
Let wel op: je vorige opgaven kun je niet corrigeren. Alleen die gene waar je op dat moment mee bezig bent.
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de Escape knop om opnieuw te beginnen.
Uitleg - Uitleg niveau's
Het eerste niveau bestaat uit simpele optel- en aftreksommen en vermenigvuldigingen. Bij het tweede niveau komen er ook breuken voor. Bij niveau 3 zijn de optel- en aftreksommen extra moeilijk gemaakt.
Uitleg - Breinsommen soorten
Bij het spel x25 hoef je slechts 25 breinsommen te maken. Bij de x100 versie moet je er 100 doen.
Spelregels -
Breinsommen
Waarom dit programma? -
Breinsommen
Uitleg - Waarom?
Elke dag enkele breinsommen maken is altijd goed. Het traint je hersenen en stimuleert de activiteit. Het voorkomt luie hersenen!
Waarom dit programma? -
Breinsommen
Antwoorden
Breintijd
Spelregels -
Breintijd

Uitleg - Doel
Bij dit spel gaat het erom zo snel mogelijk de tijd te bepalen die wordt aangegeven. Maak zo min mogelijk fouten!
Uitleg - Geef niet op
Het zal de eerste paar keer even lastig gaan, maar geef niet op! Dit programma zet je hersenen flink aan het werk. Klok kijken lijkt simpel, maar onderschat het niet.
Uitleg - Pijltje
Het pijltje geeft aan waar je bent met typen. Met de pijltjes toetsen kun je het pijltje verplaatsen.
Uitleg - 12 uurs klok
Het maakt niet uit of je uit gaat van een 12 uurs klok of 24 uurs klok. Vier uur 's middags kan dus 4:00 zijn, maar ook 16:00
Uitleg - Volgende opgave
Om naar de volgende opgave te gaan druk je simpelweg op de enter toets. Je krijgt gelijk te zien of je vorige opgave goed of fout was.
Uitleg - Corrigeren
Het corrigeren van je antwoord gaat relatief simpel. Met de backspace knop ga je 1 positie terug en wordt deze weer nul. Met de delete knop maak je het huidige veldje weer nul.
Uitleg - Corrigeren
Let wel op: je vorige opgaven kun je niet corrigeren. Alleen die gene waar je op dat moment mee bezig bent.
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de spatiebalk om opnieuw te beginnen.
Spelregels -
Breintijd
Waarom dit programma? -
Breintijd
Uitleg - Klokkijken is moeilijk
Klokkijken is een dagelijkse activiteit en lijkt daarom makkelijk, maar zo makkelijk is het niet!
Uitleg - Fit
Het bepalen van de tijd maakt je hersenen actief en stimuleerd de activiteit. Dat houdt het brein weer fit!
Waarom dit programma? -
Breintijd
Antwoorden
Breinfrust
Spelregels -
Breinfrust
Uitleg - Het veld
Je krijgt een veld te zien van acht bij acht vakjes, waarvan sommige zijn gevuld met een donkerblauwe kleur.
Uitleg - Gaten vullen
In elke verticale rij mag maar 1 gat gevuld zijn. In elke horizontale rij en in elke diagonale(!) rij mag eveneens maar maximaal 1 gat gevuld zijn.
Uitleg - Zetten kopen
Kom je er even niet uit, koop dan een zet, er zal 1 zet voor je gedaan worden, je krijgt echter wel strafpunten!
Uitleg - Klaar!
Op het moment dat het veld aan de voorwaarden voldoet ben je klaar, klik dan op de knop 'klaar!' Klopt het echter niet, dan krijg je eveneens strafpunten!
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de spatiebalk om opnieuw te beginnen. (de tijd tikt dan wel gewoon door!!)
Spelregels -
Breinfrust
Hoe werkt dit programma? -
Breinfrust
Uitleg - Vakjes vullen
Om een vakje te vullen, hoef je er dus slechts op te klikken. Het balletje in de verticale rij zal zich verschijven naar het geklikte vakje.
Uitleg - Verticaal kleuren
Je werkt verticaal, door op een vakje te drukken laat je als het ware een balletje vallen tot het geklikte vakje. Je kunt dus alleen verticaal ballen plaatsen.
Uitleg - Vakjes vullen
De blauw gekleurde vakjes kunnen niet van hun plaats verschoven worden. Die staan vast. Dus kun je ook niet ergens op zijn verticale rij klikken.
Hoe werkt dit programma? -
Breinfrust
Antwoorden
Breinstampen
Spelregels -
Breinstampen

Uitleg - Getallen
Als je hebt gekozen voor de getallen variant op Breinstampen, dan is het de bedoeling een bepaald getal binnen een aantal milliseconden(!) in je hoofd te stampen.
Uitleg - Getal onthouden
Hier heb je dus heel weinig tijd voor. Als de getallen verdwenen zijn, komen er blokjes voor in de plaats. In deze blokjes moet je de getallen die je zojuist hebt onthouden, invullen.
Uitleg - Het pijltje
Het pijltje boven de blokjes geeft aan waar je bent met typen. Met de pijltjes toetsen op je toetsenbord kun je het pijltje verplaatsen.
Uitleg - Volgend niveau
Je haalt het volgende niveau pas als je alle getallen goed hebt ingevuld en op de juiste plaats. Klik op controleren om te kijken of je alles goed hebt.
Uitleg - Foutje
Als er tijdens de controle blijkt dat er een getal niet goed is, verlies je een leven. Je krijgt 3 levens. Als ze op zijn, heb je verloren!
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de spatiebalk om opnieuw te beginnen. (de tijd tikt dan wel gewoon door!!)
Spelregels -
Breinstampen
Waarom dit programma? -
Breinstampen
Uitleg - Geheugen verlies
Door de dagelijkse moderne technieken zijn we vaak geneigd de dingen te kopen die het ons allemaal makkelijker zal maken. Maar daardoor worden de hersenen lui.
Uitleg - Luie hersenen
Zo vergeten we dingen sneller en gaat het vermogen van het geheugen ook achteruit.
Uitleg - Breinstampen
Als je maar goed genoeg traint met Breinstampen kun je misschien zelfs telefoon nummers of een lijst met boodschappen in 1 keer onthouden.
Waarom dit programma? -
Breinstampen
Antwoorden
Breinlezen
Spelregels -
Breinlezen
Uitleg - Doel
Het doel van het spel is om zo snel mogelijk 25 of 100 woorden over te typen. Hoe sneller, hoe beter je score.
Uitleg - Het woord
Het woord dat je moet overtypen wordt aangegeven met een pijl aan zijn linkerzijde.
Uitleg - Volgend woord
Om naar het volgende woord te gaan druk je simpelweg op de spatie of enter toets. Je krijgt gelijk te zien of je vorige opgave goed of fout was.
Uitleg - Corrigeren
Het corrigeren van een antwoord is relatief simpel. Met de backspace toets haal je de laatste letter weg en met de delete knop haal je het hele woord weg.
Uitleg - Corrigeren
Let wel op: je vorige opgaven kun je niet corrigeren. Alleen die gene waar je op dat moment mee bezig bent.
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de escape knop om opnieuw te beginnen.
Spelregels -
Breinlezen
Waarom dit programma? -
Breinlezen
Uitleg - Brein training
Tegenwoordig zijn de meeste breinen erg lui, al die handige technologie maakt het brein alleen maar luier, je brein schreeuwt dus om activiteit en training.
Uitleg - Lezen
Je merkt het misschien niet, maar als je een tekst leest zijn je hersenen hard aan het werk. Lezen maakt je brein breiner. Je brein worden gestimuleert harder te werken.
Uitleg - Voorlezen
Als je een tekst voorleest of overschrijft zijn je hersenen nog actiever. Voor optimaal resultaat kun je dus het best de woorden die je overtypt ook voorlezen.
Uitleg - Typvaardigheid
Dit spel is ook uitstekend voor je typvaardigheid, probeer het spel ook eens door alleen naar het scherm te kijken (dus niet je toetsenbord).
Waarom dit programma? -
Breinlezen
Antwoorden
Breinkijken
Spelregels -
Breinkijken

Uitleg - De bedoeling
Op het moment dat je het spel start zullen er een aantal targets verschijnen en in een cirkel te midden van het veld een letter. Vrij direct verdwijnen ze weer!
Uitleg - Targets
Nu is het doel van het spel, de targets te zoeken en ze zo goed mogelijk in het midden te raken. Hoe dichter je ze in hun midden raakt hoe meer punten je krijgt.
Uitleg - Targets
Let op: voor het zoeken en schieten van de targets krijg je maar 5 seconden!
Uitleg - Kruis targets
Pas je wel op de kruis targets? Als je die raakt krijg je strafpunten. Je kunt ze herkennen aan hun kruis.
Uitleg - De letter
Als je alle targets hebt geraakt wordt je gevraagd de letter in te voeren die net was verschenen. Je krijgt maar 1 kans om de letter in te voeren.
Uitleg - De letter
Als de letter die je invoerde goed is, dan krijg je er punten bij. Echter, als hij onjuist is, krijg je strafpunten!
Uitleg - De letter
Maar opgelet: ook voor het invoeren van de letter krijg je maar 5 seconden!
Uitleg - Perfect bonus!
Wanneer je alle juiste targets die waren verschenen hebt geraakt en de letter goed hebt geraden, krijg je bonus punten.
Uitleg - Perfect bonus!
Hoe vaker je achter elkaar alle targets hebt geraakt en de letter hebt geraden, hoe meer bonuspunten je zult krijgen!
Uitleg - Perfect bonus!
Als je mis schiet en dus een target niet raakt krijg je geen bonus punten. Ook niet als je een kruis target raakt.
Uitleg - Perfect bonus!
Na elke vijf rondes zullen bonus targets verschijnen welke je ieder 5 extra kogels geven als je ze schiet. Schiet ze snel, want ze gaan ook weer snel weg!
Uitleg - Denk aan je kogels
Denk aan je kogels, want je krijgt maar een bepaald aantal kogels, als je kogels op zijn, dan stopt het spel!
Uitleg - Herstarten
Ben je ontevreden over je huidige prestatie? Druk dan op de spatiebalk om opnieuw te beginnen. (de tijd tikt dan wel gewoon door!!)
Spelregels -
Breinkijken
Waarom dit programma? -
Breinkijken
Uitleg - Luie hersenen
Computers en andere apparaten nemen vaak voor ons vele taken over. Onze hersenen worden er lui van.
Uitleg - Korte termijn geheugen
Onze hersenen kunnen minder goed meerdere dingen in het korte termijn geheugen opslaan. Om dit te verbeteren is breinkijken ontwikkeld.
Uitleg - Train je brein
Door zo veel mogelijk en gedisciplineerd elke dag een paar spelletjes Breinkijken te spelen zal je jouw korte termijn flink verbeteren.
Waarom dit programma? -
Breinkijken